;

Intelligent

Khas untuk anda :

Mempercepatkan Bandwidth Internet





                    Browsing Internet dengan cepat pasti akan menyenangkan kerja anda, berbagai cara dilakukan untuk mempercepatkan talian internet  seperti menggunakan software ataupun mengunakan setting tertentu yang dikatakan boleh mempercepatkan internet. Berikut adalah beberapa tips yang dapat digunakan untuk mempercepatkan internet anda :



Menggubah setting bandwith pada windows (khusus Windows XP)



Pada dasarnya OS windows membataskan bandwidth untuk talian internet sebanyak 20% dari total bandwidth yang sepatutnya boleh dimaksimunkan, jika Anda ingin menambah bandwidth internet supaya taliannya menjadi lebih cepat dan laju, ianya boleh dilakukan dengan cara mengurangkan atau mengosongkan batasan bandwidth tersebut supaya Windows boleh dimaksimunkan dalam menggunakan bandwidth yang sedia ada.


Langkah-langkahnya seperti dibawah ini :
1. Klik Start
2. Klik Run
3. Tandakan gpedit.msc
4. Kemudian klik Ok
5. Setelah masuk klik (buka) Administrative Templates
6. Kemudian klik (buka) Network
7. Setelah terbuka klik QoS Packet scheduler
8. Kemudian klik Limit Reservable Bandwidth
9. Dan setelah terbuka ubah setting menjadi Enable
10. Kemudian ubah Bandwidth Limitnya menjadi 0
11. Klik Apply, dan terus Ok
12. Kemudian keluar dan Restart komputer

Pakai browser Google Chrome atau Apple Safari


Versi terbaru dari browser Chrome dan Safari sangat cepat jika dibandingkan dengan Firefox ataupun Internet Explorer (sudah diuji dan memang terbukti jauh lebih cepat).

P/S

Gunakan Google Chrome kerana selain cepat, Chrome lebih steady jika dibandingkan dengan Safari, walau dalam beberapa hal Safari ada yang lebih cepat daripada Chrome.




Kalau anda ingin kekal menggunakan Firefox dan tidak ingin menukar browser lagi, anda boleh menambahkan Add-on “Adblock” untuk menghalang iklan, gambar, dan flash yang aktif. Ada beberapa Add-on lagi dari Firefox seperti NoScript yang mampu mempercepat akses internet, tapi masalahnya jika terlalu banyakn Add-on ia melambatkan akses daripada browser Firefox sendiri.








ctrl+c untuk copy

Anda mungkin juga meminati :


0 comments:

Post a Comment

Post a Comment



 


Hide your ShoutBox